اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
قبل
بعدی

دستگاه های فیلتراسیون سوخت

با توجه به اینکه آب به عنوان متداول ترین نوع آلودگی سوخت به خصوص سوخت‌های دیزل مطرح است. دستگاه های FC به عنوان مهمترین و پر استفاده ترین دستگاه های فیلتراسیون سوخت دیزل مورد استفاده شرکت های راه سازی، نیروگاه ها، پتروشیمی، معادن و … جهت تصفیه و خالص سازی سوخت می باشد. آب از طرق مختلفی چون جذب رطوبت در حین حمل و نقل، جایگزینی هوای مرطوب به جای سوخت در مخازن و یا تشکیل قطرات آب تحت تاثیر اختلاف زیاد دما در شب و روز به خصوص در فصول سرد سال در سوخت نفوذ می کند و یکی از خطرناک ترین دشمنان سیستم سوخت و موتور به شمار می رود.

کدام محصول برای من مناسب است ؟

ذرات آلاینده نیز در حین حمل و نقل، ذخیره سازی و نگهداری سوخت به آن وارد شده و باعث آسیب به تجهیزات حساس از جمله انژکتور، موتور ... و نیز بروز مشکلات زیر می شود.

  1. خوردگی اجزای انژکتور و موتور در اثر تشکیل اسید سولفوریک
  2. گرفتگی، شکستگی و خرابی زود هنگام انژکتور در اثر رسوب املاح موجود در سوخت و تشکیل لجن و خزه
  3. ایجاد خراش، سایش، فرسودگی و شکستگی پمپ انژکتور در اثر وجود آب
  4. یخ زدگی و ژله ای شدن سوخت در فصول سرد سال به واسطه یخ زدگی آب موجود در سوخت
  5. خوردگی مخازن و اجزای آهنی سیستم سوخت و موتور

دستگاه 5 فیلتره 75 لیتر بر دقیقه

دستگاه 4 فیلتره 100 لیتر بر دقیقه

دستگاه فیلتراسیون سوخت سیار

مدیریت مصرف سوخت

دستگاه فیلتره 50 لیتر بر دقیقه

فیلتراسیون دیزل ژنراتور ها

تجهیزات جانبی و فیلتر ها

عملکرد

عملکرد

فیلتر ماشین های سری FC متشکل از چهار مرحله فیلتراسیون مجزا هستند که چهار وظیفه مهم را به عهده دارند.

جمع آوری ذرات درشت در گازوئیل قبل پمپ ( فیلتر کوماتسو )

جداسازی ذرات آلاینده موجود در سوخت (فیلتر حذف ذرات)

جمع آوری ذرات آب (فیلتر کوالسر)

جداسازی آب از سوخت (فیلتر سپراتور)

با ورود سوخت به داخل فیلتر ماشین با عبور از فیلترهای تعبیه شده فرایندهای زیر بر روی سوخت انجام خواهد شد.

فیلتراسیون و حذف ذرات احتمالی

حذف امولسیون های آب در سوخت

جمع آوری ذرات آب و تشکیل قطرات درشت آب در سوخت

جداسازی آب از سوخت

مشخصات فنی فیلتر ماشین های سری FC

شاخص های کیفی روشن یا سوخت تصفیه شده:

X